مقالات عمومی

دلایل ایجاد قارچ پوستی چیست؟

skin fungus

در انسان، لایه بیرونی پوست از سلول های مرده تشکیل شده است که یک مانع از محیط بیرونی است. این مانع می تواند سلامتی شما را حفظ کند؛ اما اگر آسیب ببیند، می تواند در معرض انواع عفونت ها باشد. قارچ پوستی یک عفونت پوستی انسانی است که توسط یک قارچ که یک میکرو ارگانیسم است و اغلب مواد مرده را مصرف می کند، به انسان منتقل می شود. انواع مختلفی از قارچ یا عفونت های پوستی مانند عفونت قارچی، غذاهای ورزشکاران و غیره وجود دارد. شکل ظاهری قارچ ها متفاوت است و گاها شباهت هایی با اگزما و پسوریازیس دارند، در این مقاله سعی کردیم تمایز این دو را بیان کنیم.

قارچ ها چگونه موجب بیماری پوستی می شوند؟

قارچ یک عفونت بسیار مسری است که می تواند با تماس فرد دیگری منتقل شود. درمان این بیماری بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است در تمام بدن گسترش یابد و منجر به عوارض دیگری شود. درمان عفونت‌های ناشی از قارچ به طور کلی ساده است. طول دوره درمان بستگی به نوع عفونت قارچی، شدت عفونت و وضعیت سلامتی عمومی، قدرت سیستم ایمنی و داروهای مصرفی فرد دارد.

بیماری قارچ پوستی ،نوعی بیماری پوستی است که در اثر قارچ ها بوجود می آید. قارچ ها موجودات زنده ای هستند که ایجاد عفونت می کنند. همه ی قارچ ها برای بدن ضرر ندارند و در بدن ما قارچ هایی هستند که بدون وارد کردن ضرر و آسیبی به ما، زندگی می کنند. اما گروه دیگری از قارچ ها درماتوفیتها که میکروارگانیسم های فرصت طلب می باشند ، بدین معنی که اگر محیط مساعد برای آنها پدید آید ، آنها در بدن انسان رشد کرده و لایه فوقانی پوست و همچنین ناخن و یا مو را آلوده می کنند. عفونت قارچی عمیق با تهاجم از طریق لایه های عمیق پوستی ممکن است به خون و یا به اندام های داخلی تهاجم نمایند.

درمان سریع قارچ پوستی

شما در طول زندگی خود ممکن است با انواع مشکلات پوستی دست‌وپنجه نرم کنید. یکی از رایج‌ترین مشکلات، عفونی شدن پوست توسط قارچ‌های محیطی یا قارچ‌های موجود در سطح پوست است. با توجه‌ به این موضوع که میلیون‌ها نوع قارچ در اطراف ما زندگی می‌کنند، انواع عفونت قارچی پوست نیز وجود دارد. با رعایت بهداشت و توجه به برخی نکات مهم، می‌توانید به‌راحتی از ابتلا به آن جلوگیری کنید. اما در صورت ابتلا به انواع قارچ ها استعمال قطره ضدقارچ فونجیزون که برای اولین بار در ایران تولید شده است میتواند راهکار فوق العاده ای در درمان سربع قارچ پوستی باشد.

5 علامت عفونت قارچی چیست؟

  • عفونت قارچی اغلب به عنوان ظاهری خشن و گاهی اوقات خونریزی دار در پوست ظاهر می شود.
  • عفونت قارچی ممکن است به عنوان یک شکل دایره ای در اندازه های مختلف ظاهر شود با این وجود، عفونت های قارچی ممکن است همیشه ضایعات دایره ای شکل را ایجاد نکنند، اما سبب تیره شدن و قرمزی پوست با پوسته پوسته شدن و سفید شدن می شود.
  • اغلب اوقات، منطقه آسیب دیده می خارد و گاهی اوقات مرطوب است یا بوی بد دارد.
  • برای افرادی که دارای عفونت قارچی طولانی مدتی هستند، رنگ پوست تیره ایجاد می شود و زمانی که زمانش می گذرد و زیاد می شود، معمولا به پوست های اطراف گسترش پیدا می کند.
  • اگر شما منطقه ای را می خارانید، می تواند منجر به عفونت هایی در سایر قسمت های دیگر بدن شود.

اگر دچار بیماری قارچ شده اید، کلیک کنید.


قطره گیاهی ضدقارچ قوی فونجیزون

چه کسی در معرض خطر ابتلا به قارچ است؟

شما در معرض خطر ابتلا به یک قارچ هستید اگر:

  • استروئید مصرف می کنید”
  • یک دوره از آنتی بیوتیک دارید”
  • چاق هستید یا اضافه وزن دارید”
  • سیستم ایمنی ضعیفی توسط Hiv / AIDS یا سرطان دارید”
  • سابقه عفونت پوستی دارید”
  • سطح بالای قند خون یا دیابت کنترل نشده دارید”

تاریخچه ابتلا به عفونت قارچی

اخیراً در مطالعات جدید شواهدی از فواید و اثر اوزون برای درمان مشاهده شده است. عفونت ها و التهاب های مختلف اوزون درمانی دارد. از سال 1995 در ایالات متحده به عنوان یک پیشنهاد شده است. داروی مکمل برای درمان عفونت علاوه بر این، اوزون نشان داده شده است که اثراتی بر روی درمان عفونت ها زیرا باعث رسیدن اکسیژن می شود. زبری بافت ها و همچنین التهاب را کاهش می دهد. زیرا هزینه درمان عفونت ها در جوامع مختلف در حال افزایش است و به دلیل تحمل دارو از عفونت در حال افزایش است، اوزون درمانی دریافت کرده است. توجه قابل توجهی به این دلیل است که نه تنها مشخص است اثر اما همچنین عفونت آن را تحمل نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *