مقالات عمومی

پاکسازی سموم روده و معده

پاکسازی سموم روده و معده

آلودگی‌های انباشته شده در روده‌ها و معده می‌توانند خطرناک باشند؛ برای پاکسازی سموم روده و معده (Cleansing stomach and intestinal toxins) حتما برخی غذاها را در رژیم غذایی بگنجانید. در کنار اهمیت و نقش معده، پاکسازی روده‌ها نیز بسیار مهم است. اگر سموم در روده‌ها جمع شوند، می‌توانند مشکلات زیادی برای سلامتی ایجاد کنند. در چنین شرایطی باید به رژیم غذایی توجه ویژه‌ای داشت. تمیز نگه داشتن روده بزرگ متابولیسم بدن را افزایش داده و شما را سالم نگه می‌دارد.

پاکسازی روده

پاکسازی روده و معده یک روش مفید برای سم‌زدایی کردن بدن به روش طبیعی است. هدف این کار برطرف کردن هرگونه مدفوع و ترکیب سمی جمع شده در روده‌ی بزرگ است. به پاکسازی روده «کولون‌تراپی» هم گفته می‌شود.

4 فایده پاکسازی روده

باور بر این است که پاکسازی طبیعی روده به خارج کردن مواد هضم نشده از بدن کمک می‌کند. در ادامه به تعدادی از خواص پاکسازی روده اشاره کرده‌ایم.

  • به کاهش وزن کمک می‌کند.
  • سلامت عمومی جسم و ذهن را بهبود می‌بخشد.
  • عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌دهد.
  • خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ را کاهش می‌دهد.

روش‌های پزشکی برای پاکسازی روده و معده

در هنگام مسمومیت اعم از دارویی یا غذایی به طور کلی استفاده از شارکول فعال ایمن است. فرآورده شربت چارکول فعال بیش از 60 دقیقه بعد از بلع موادي که به عنوان کندکننده حرکات معده اي روده اي( مثل آنتی کولینرژیک ها) شناخته شده اند یا بعد از بلع حجم زیادي از ماده اي که تشکیل بزوار می دهد (مثل سالیسیلات ها)، تجویز می شود و برای درمان موثر می باشد.

ساده ترین راه برای پاکسازی معده

گاستروپارزی اغلب علت اصلی مشکل معده است. این اختلال که “فلج معده” نیز نامیده می شود نوعی اختلال گوارشی است که در آن تحرک معده یا غیر طبیعی بوده و یا اصلا وجود ندارد که با تأثیر بر عضلات معده، هضم را کند می کند و در نتیجه تخلیه آن را با مشکل مواجه می کند.

فرد مبتلا به گاستروپارزی علائمی مانند نفخ معده، درد معده، حالت تهوع، استفراغ، سوزش سر دل، اسیدیته و سوء هاضمه و غیره را تجربه می کند. این مشکل می تواند خفیف یا شدید باشد و ممکن است منجر به کم آبی، سوء تغذیه و سطح نامنظم قند خون شود.

چگونه معده را تمیز کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بادی وایس چند نکته در مورد نحوه تمیز کردن فوری معده وجود دارد:

مقدار زیادی آب بنوشید

آب سموم را از معده شما دفع می کند. با هیدراته نگه داشتن، شما سلامت گوارش را حفظ می کند. نوشیدن آب ولرم اول صبح به داشتن روده تمیز و شفاف کمک می کند. یک فرد باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشد تا هیدراته بماند و سیستم گوارشی او متعادل شود. همچنین می توانید از غذاهای مختلف با محتوای آب بالا مانند خیار، هندوانه ، گوجه فرنگی و غیره استفاده کنید.

پاکسازی با آب شور

مقدار کمی نمک را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و با معده خالی بنوشید. این کار روده بزرگ شما را در عرض چند دقیقه پاک می کند.

رژیم غذایی غنی از فیبر

فیبر سلامت دستگاه گوارش شما را حفظ می کند و به عنوان سوخت برای حفظ سلامت روده بزرگ عمل می کند. حرکات روده شما را صاف و منظم نگه می دارد. فیبر بالا را می توان در میوه ها و سبزیجات مختلف مانند سیب، گلابی، توت فرنگی، هویج و غیره یافت. از دیگر غذاهای غنی از فیبر می توان به لوبیا، عدس، نخود، کینوا و جو اشاره کرد.

پروبیوتیک ها

این خوراکی ها با افزودن باکتری های خوب در روده و صاف کردن حرکات روده، التهاب روده را کاهش می دهند و چرخه روده بزرگ را حفظ می کنند. سرکه سیب یک پروبیوتیک است که باکتری های مضر را سرکوب کرده و روده بزرگ را پاکسازی می کند که به واسطه پاک سازی روده معده نیز تمیز و پاکسازی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *