مقالات عمومی

بهترین ضدعفونی کننده دستگاه گوارش

ضدعفونی کننده دستگاه گوارش

ویروس های متعددی وجود دارند که می توانند معده و روده را آلوده کنند و باعث اسهال و استفراغ شوند (که در اصلاح می‌گویند فرد دچار عفونت روده و معده شده است) که مهمترین این ویروس ها عبارتند از نوروویروس و روتا ویروس. علائم عفونت روده و معده معمولاً یک تا دو روز پس از ابتلای فرد به عفونت آغاز می شود و می تواند از 1 تا 10 روز طول بکشد که این بستگی دارد به اینکه کدام ویروس درگیر است. در این مقاله به معرفی بهترین ضدعفونی کننده دستگاه گوارش می پردازیم.

از آنجایی که ویروسهای معده بسیار مسری هستند، برای جلوگیری از سرایت آنها به دیگران، لازم است فرآیند ضدعفونی مناسبی انجام شود.پاکسازی و ضدعفونی روده ها برای حفظ سلامتی دستگاه گوارش اهمیت ویژه ای دارد، با آب نمک می توان دهان تا روده را ضدعفونی کرد البته حتما باید به روش صحیح مصرف شود.

علامت های عفونت دستگاه گوارش

 عفونت‌های انگلی یکی از عوامل مهم ایجاد مشکلات گوارشی، بوی بد دهان، اسهال، استفراغ، نفخ، دردهای ناحیه لگن، شکم و یبوست هستند. خوردن غذاهای مانده، میوه‌ها، سبزیجات آلوده و استفاده از ظروف آلوده می‌تواند به راحتی دستگاه گوارشی را مملو از انگل و باکتری کند. سلامت دستگاه گوارش برای احساس شادی، سلامت و خوب بودن بدن هر فرد ضروری است. یکی از اندام های مهم در دستگاه گوارش روده بزرگ است که کولون نیز نامیده می شود. سلامت روده بزرگ بخش مهمی از سلامت دستگاه گوارش است.

پاکسازی روده بزرگ یا کولون چیست؟

پاکسازی کولون شامل شستشوی روده بزرگ با حجم زیادی از مایع  مخصوص است. بیمارانی که معمولا پاکسازی روده انجام می دهند، یبوست شدید مقاوم به مصرف ملین دارند. شستشو و تخلیه مدفوع از روده بزرگ می تواند باعث تسکین فوری علائم ناخوشایند در این افراد شود. در طول پاکسازی روده بزرگ، مقادیر زیادی آب گاهی تا حدود 60 لیتر و احتمالاً مواد دیگری مانند گیاهان یا قهوه از طریق روده بزرگ خارج می شود.

تاثیر پاکسازی روده بر پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقعدی

از آنجا که مقعد بخش انتهایی روده بزرگ می باشد، رعایت نکات بهداشتی و تمیز نگه داشتن روده به جلوگیری از ابتلا به هر گونه بیماری های نشیمنگاهی کمک می کند.

برخی از این بیماری ها عبارتند از:

  • بواسیر یا هموروئید: سیاهرگ های بادکرده در بخش انتهایی راست روده
  • شقاق مقعدی: در صورت عدم رعایت بهداشت و هضم نادرست غذا که منجربه یبوست می شود راست روده زخم می شود که به آن شقاق مقعدی می گویند.
  • سرطان کولون: این سرطان که به عنوان سرطان رکتوم هم شناخته می شود در اثر پولیپ های آلوده و پیش سرطانی در راست روده ایجاد می شود.
  • فیستول: عارضه فیستول مقعدی یک کانال چرکی و عفونی است که مقعد و عضو مجاور آن را به یکدیگر وصل می کند. این بیماری می تواند در اثر وجود عفونت در روده بزرگ بدتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *